Hot Chick, The
En attraktiv och populär tonåring som är elak mot andra finner sig själv i en äldre mans kropp och måste hitta ett sätt att ta sig tillbaka till sin egen kropp.
17-åriga Jessica Spencer (Rachel McAdams) är just så odräglig, som bara pluggets populäraste tjej kan vara. Hun är snygg, smart och dejtar killen alla vill ha. Men en morgon får hon sitt livs chock – en förbannelse har förvandlat henne till en sluskig 30-årig man (Rob Schneider)! Medan Jessica får en omtumlande inblick i grabbarnas värld, börjar en vild jakt mod tiden för att hitta ett sätt att häva förbannelsen. Jessica har nämligen bestämt sig för att vinne skolans cheerleadertävling och ta tillbaka sin snygge pojkvän. Något som lär bli svårt så länge hon är fångad i en medelålders manskropp… Rob Schneider är helf fantastisk i rollen som den bitchiga collegetjejen Jessica, som är fånge i en manskropp! The Hot Chick är gjord av gänget bakom succéerna Hollywood Gigolo och Animal. I en biroll som bongospelande hippie ser vi filmens producent – Adam Sandler.