I väntan på Richard
Skådespelaren Al Pacino har ett dokumentärteam som följer hans arbete på en uppsättning av Shakespeares ”Richard III” och intervjuar skådespelare om pjäsen och spelar upp olika dramatiska scener.
Ett kamerateam följer skådespelare och scenarbetare under repetitioner, och tjuvlyssnar i kulisserna under processen som krävs för att utveckla rollfigurer och bli klar med en produktion. Vi får också träffa Sir John Gielgud, Kenneth Branagh, Vanessa Redgrave, James Earl Jones och Kevin Kline.