Drake i närheten
Förlorad i en sagobok fantiserar Dale om hur det skulle vara att slåss mot en ondskefull drake... och tack vare Kalle får han snart reda på det. När Kalle flyttar sin gigantiska ångskyffel i position för att rensa en gång för en ny motorväg rakt genom deras träd gör sig Piff och Puff redo för krig precis som riddarna förr i tiden. Med en tonfiskburk som rustning och en hattnål som lans går Piff till attack på sin pålitliga pålle Puff. Med lite snabbt tänkande får Kalle sin falska drake att spruta eld. Vem vinner detta medeltida slag om skrotupplaget?