Into the Grizzly Maze
James Marsden och Thomas Jane spelar två separerade bröder vars vägar korsas igen i deras avlägsna hemstad i Alaska. När en härjande grizzlybjörn börjar terrorisera de omkringliggande skogarna, tvingas bröderna glömma sina meningsskiljaktigheter och spåra upp den.
James Marsden och Thomas Jane spelar två separerade bröder vars vägar korsas igen i deras avlägsna hemstad i Alaska. Jane är vicesheriff och naturvårdare på deltid. Marsden är en före detta kåkfarare som försöker glömma sitt förflutna. När en härjande grizzlybjörn börjar terrorisera de omkringliggande skogarna, tvingas bröderna glömma sina meningsskiljaktigheter och spåra upp den. Billy Bob Thornton följer med som en Ahab-liknande björnjägare som är beredd att göra allt för att döda sitt byte.