Jordbävningen på Mount Everest
Ögonvittnen, otroliga hemmafilmer och de senaste vetenskapliga avslöjandena berättar om den gripande tragedin när en jordbävning spred skräck i Nepal och på världens högsta berg.
25:e april spred en jordbävning terror på Everest. Arton människor dog och 61 skadades under den värsta katastrofen i bergets historia. Nu ser vi aldrig tidigare skådade bilder från minuterna som spred skräck på Everest och i Nepal där över 8500 människor dog. Ögonvittnen berättar om hur de överlevde och de som gick förlorade, medan forskare avslöjar hur katastrofen påverkade forskarsamfundens kunskap om jordbävningar i Himalaya.