Kickboxer: Vengeance
Kurt har alltid funnits där för sin bror Eric. Men när den hänsynslöse och obesegrade boxaren Tong Po tar Erics liv i en match där allt är tillåtet, ägnar sig Kurt sitt liv åt att träna med en mästare i en strävan efter upprättelse... och hämnd.
KICKBOXER VENGEANCE fokuserar på två bröder, Eric (Darren Shahlavi)) och Kurt Sloane (nykomlingen Alain Moussi) som är ättlingar till en välkänd Venedig, Kalifornienbaserad familj av kampsportare. Kurt har alltid gått i storebror Erics skugga, då han saknar de instinkter som krävs för att bli en mästare. Trots Kurts oro accepterar Eric ett betalt erbjudande och reser till Thailand för att utmana Muay Thai-mästaren Tong Po (Bautista) och misslyckas med ödesdigra konsekvenser. Kurt ger sig ut efter hämnd. Han tränar med sin brors mentor, mästare Durand (JCVD), för en Muay Thai-kamp mot den skoningslösa mästaren Tong Po. Durand tror först att Kurt är omöjlig att träna, men genom en rad andliga övningar och tester upptäcker Durand att Kurt har en djupare styrka som kommer att bära honom genom sin slutliga uppgörelse med Tong Po.