Kruimeltje en de Strijd om de Goudmijn
I den här nya berättelsen återförenas Skorpan med sina föräldrar. Han är inte längre ett fattigt gatubarn, utan bor istället med sina föräldrar i ett vackert hus på landet. Han beslutar sig för att rymma med sin trogna hund Moor, men under resan stoppas han av Anna. Under flykten blir de båda kidnappade. En ökänd gammal bov dyker upp. Han har obehagliga planer för dem i det här äventyret.