Kung Pow: Enter the Fist
Kung Pow: Enter the Fist är en film i en film, gjord för att parodiera kampsportsgenren. Manusförfattaren och regissören Steve Oedekerk använder sig av samtida karaktärer, klipper in dem i en KungFu-film från 1970-talet och väver samman gammalt och nytt.
En film inuti en film, gjord för att parodiera kampsportgenren. Författare och regissör Steve Oedekerk använder samtida karaktärer, klipper in dem i KungFu-film från 70-talet och väver samman nytt och gammalt. Huvudpersonen, the Chosen One, skickas för att hämnas på KungFu-legenden Master Pain för sina föräldrars mord. Under resan möter han underliga figurer, varav en är en kampsportstränad ko.