Into the Deep
Cora försöker stjäla kompassen från Emma och Mary Margaret; Regina och mr Gold utsätter David för livsfara för att han ska kontakta Mary Margaret.
Cora gör allt som står i hennes makt för att stjäla kompassen från Mary Margaret och Emma för att kunna hitta ingången till Storybrooke. För att skydda Henry från flera faror måste Regina och mr Gold utsätta David för livsfara i ett försök att få honom att kontakta Mary Margaret och ge henne viktig information som skulle kunna hjälpa henne och Emma att återvända genom portalen till Storybrooke.