Legenden om Bagger Vance
En föredetta mästargolfspelare är självdestruktiv efter sina hemska erfarenheter under första världskriget. Med hjälp av en mystisk caddie vinner han tillbaka sin självrespekt under en uppvisningsmatch mot de två största, samtida golfspelarna, Bobby Jones och Walter Hagen.