Mamma har en dejt med en vampyr
Barnen Hansen är i knipa. Adam och hans bästa vän Duffy har lagt vantarna på några biljetter till en konsert, och hans syster Olivia har en dejt med sin drömpojkvän. Enda problemet är att de båda har utegångsförbud. Chelsea och Adam gör vad som helst för att få ut sin mamma ur huset, även om det inkluderar att möta en väldigt mystisk man. Allt verkar gå enligt plan ... tills deras lillebror inser att den här främlingen kan vara vampyr.