Mannen från Snowy River
På en australiensk boskapsranch kämpar en ung man för att rentvå sitt rykte när han hamnar mitt i en markdispyt och anklagas för att ha förlorat en värdefull häst.
En ung pojke från bergen blir föräldralös när hans far dör i en olycka med skenande hästar och skickas till en boskapsranch för att förtjäna sitt uppehälle.