Martha Marcy May Marlene
I sin fantastiska långfilmsdebut levererar Elizabeth Olsen en passionerad rolltolkning i denna gripande psykologiska thriller. Efter att ha rymt från en farlig sekt och den karismatiske ledarens (John Hawkes) vakande öga, försöker en ung kvinna som heter Martha (Olsen) återgå till ett normalt liv med sin familj. Men de hemska minnena från Marthas förflutna triggar igång en kylig paranoia – och ingenting verkar tryggt då den sköra gränsen mellan verklighet och illusion börjar suddas ut.