Mary Poppins
Praktiskt taget helt perfekt! Mary Poppins (Julie Andrews) kommer flygande från den blåsiga Londonhimlen och landar hemma hos två busiga barn. Med hjälp av en sorglös sotare som heter Bert (Dick Van Dyke) förvandlar den pigga barnsköterskan varje tråkig plikt till en lek och varje dag till ett äventyr för att barnen ska bli sams med föräldrarna igen. Innehåller scener där tobak förekommer.