Me and Earl and the Dying Girl
En socialt obekväm high school-elev, hans bästa vän och deras dödligt sjuka klasskamrat formar ett starkt band i denna hjärtevärmande och roliga berättelse om äkta vänskap.
Vinnaren av Grand Jury Prize och Audience Award på Sundance Film Festival 2015, Me and Earl and the Dying Girl är en unikt rolig, underbar charmig berättelse om äkta vänskap som handlar om high school-eleven Greg, hans bästa vän och klasskamrat, filmskaparen Earl, och Rachel – en dödligt sjuk klasskamrat som Greg tvingas spendera tid med efter att hans mamma ber honom göra det.