Metro
Eddie Murphy spelar Scott Roper, en lustigkurre med välsmort munläder som är förhandlare vid gisslandraman. Hans okonventionella arbetsmetoder och vinnande sätt har gjort honom till San Francisco-polisens bäste medlare.
Eddie Murphy spelar Scott Roper, en lustigkurre med välsmort munläder som är förhandlare vid gisslandraman. Hans okonventionella arbetsmetoder och vinnande sätt har gjort honom till San Francisco-polisens bäste medlare. Men plötsligt förändras Ropers liv då han tvingas lära upp en ny, ung och skjutglad kollega. Samtidigt som han får ett nytt uppdrag där en psykopat håller flera personer som gisslan. Snart utvecklas gisslandramat till en mardröm för Roper, då han tvingas hålla sin kollega i strama tyglar på samma gång som psykopaten leker katt och råtta med dem.