Miller's Crossing
I detta gansterdrama från Joel och Ethan Coen, kämpar en gangsterboss för att behålla kontrollen över sitt revir när hans sidekick går över och slår sig ihop med en aggressiv fiende.
Gabriel Byrne, Albert Finney och John Turturro spelar huvudrollerna i Joel och Ethan Coens gangsterfilm från förbudstiden. När den italienska maffian hotar att undergräva ledarskapet för östkustens irländska gangsterboss Leo (Finney) och Tom, hans högra hand (Byrne), uppstår ett revirkrig. Då Tom och Leo faller för samma kvinna (Marcia Gay Harden) startas en ännu mer våldsam maktkamp.