Mina jag & Irene
I denna hysteriska komedi tävlar de splittrade personligheterna hos en polis från Rhode Island (Jim Carrey) om uppmärksamheten från en vacker kvinna på rymmen (Renée Zellweger).
En milt sinnad Rhode Island-polis med en personlighetsstörning eskorterar en kvinna som polisen söker efter i New York tillbaka till hennes hemstad, men när han upptäcker att hon riskerar att bli mördad hjälper han henne att fly tillbaka till säkerheten i sitt distrikt.