Monster Calls, A
Conor är en 13-årig pojke som efter sina föräldrars skilsmässa blir mannen i huset. Hans unga mamma är sjuk, och den lille pojken försöker övervinna sin rädsla och sina fobier med hjälp av ett monster. Fantasier, sagor och pojkens påhittade berättelser möter både verkligheten och hans kalla och beräknande mormor.