Monsters, Inc.
Den gullige Sulley och hans kompis, lustigkurren Mike arbetar som skrämmare på skrikfabriken MONSTERS, INC., med att skrämma barn på nätterna. Men när en liten flicka som heter Boo vandrar in i deras värld, är det monstren som blir rädda och det är upp till Sulley och Mike att hålla henne utom synhåll, och se till att hon kommer hem igen.