Moonlight Mile
En ung man sörjer sin fästmö tillsammans med hennes föräldrar efter hennes död i en olycka. Han blir inblandad i situationer som presenteras av åklagaren som strävar efter rättvisa för familjen, och han börjar bli förälskad mot sin vilja.
Oscarvinnarna Dustin Hoffman, Susan Sarandon och Holly Hunter spelar med Jake Gyllenhaal i Moonlight Mile – en upplyftande historia om kärleksfull ärlighet och humor. När Joe Nast (Gyllenhaal) får uppleva en oväntad förlust så vill han bli den han tror att alla vill att han ska vara – den plikttroget sörjande blivande maken och den perfekte svärsonen till Ben (Hoffman) och Jojo (Sarandon). Men då kommer en ny kvinna oväntat in i hans liv, och han slits mellan sina nya roller och att följa sitt hjärta.