My Cousin Rachel
Baserad på romanen av Daphne Du Maurier. Arvingen till en ansenlig förmögenhet försöker få reda på om kvinnan han älskar egentligen är en mördare.
Rachel Ashley (Olivia De Havilland) är änka efter en förmögen man från Cornwall som dör under mystiska omständigheter. Den döde mannens kusin, Philip Ashley (Richard Burton), kommer för at undersöka sin släktings olyckliga frånfälle och börjar snabbt misstänka änkan. Det som komplicerar saken är att han verkar förälska sig i henne. En konfrontation ute vid klipporna leder till ett dödligt fall för Rachel, och rättvisa verkar vara skipad... ända tills Philip upptäcker osannolika bevis som pekar mot att hon är oskyldig.