Musse räddar julen
Musse Pigg vill fira den perfekta julen tillsammans med sina vänner i en mysig, snötäckt stuga i skogen. Men Musse blir så fokuserad på att julpynta att han, utan att tänka sig för, slänger iväg Plutos favorit-tuggleksak när de leker apport. Olyckligtvis får Pluto jultomten att krascha sin släde och alla julklapparna till barnen i Tipptoppstan försvinner. Det är julafton och de har ont om tid, men Musse, Pluto och deras vänner reser till Nordpolen för att rädda julen och de får lära sig vad den här högtiden egentligen innebär.