Mystery, Alaska
När ett PR-trick för New York Rangers och nationens alla blickar till Mystery för en match mot det lokala amatörhockeylaget så reser sig staden för att möta sitt livs utmaning!
Stjärnorna Russell Crowe (L.A. Confidential, The Insider) och Burt Reynolds (Striptease, Boogie Nights) ingår i en imponerande samling skådespelare som lockar fram skratt i denna överraskande komedi! I Mystery i Alaska älskar alla ishockey, och trots att byn vid första anblick framstår som kall, gömmer sig heta skandaler och saftiga hemligheter bakom de stängda dörrarna. Det hettar till ordentligt när stadens amatörhockeylag, en spretig grupp excentriska ortsbor, accepterar utmaningen att möta det legendariska laget New York Rangers. När Team Mystery kastas in i det nationella rampljuset måste de finta bort alla distraktioner för att bevisa att de har vad som krävs för att vinna. Från Jay Roach, regissören bakom Austin Powers 1 & 2, och David E. Kelly, skaparen av tv-serien Ally McBeal, kommer en vansinnigt rolig berättelse om kärlek, passion och den ultimata utmaningen!