Nördarna i paradiset
Bröderna i Lambda Lambda Lambda får utstå de vanliga kränkningarna ifrån Alpha Betas sportkillar när de åker på fratklubbskonferens i Fort Lauderdale.
De nördiga killarna från Lambda Lambda Lambda åker till Fort Lauderdale på en nationell konferens där de måste lura de korkade sportkillarna från rivalfratklubben Alphas Betas. Samtidigt försöker de bli bättre att ragga tjejer. Hela gänget är tillbaka, Louis (Robert Carradine), Booger (Curtis Armstrong), Lamar (Larry B. Scott), Poindexter (Timothy Busfield) och Gilbert (Anthony Edwards).