O Brother, Where Art Thou?
Den här annorlunda roadmovien med originella karaktärer, däribland en blind profet, sexiga sirener och en enögd bibelförsäljare, kommer att få dig skratta hejdlöst åt alla oväntade komplikationer. Med George Clooney och John Turturro.
George Clooney och John Turturro ger sig ut på sitt livs äventyr i den här roliga, annorlunda roadmovien - O Brother, Where Art Thou? Den tjusige, vältalige Ulysses Everett McGill (Clooney) har ledsnat på stenbrottet på fängelset i Mississippi och bryter sig loss – förutom att han fortfarande sitter ihop med två misslyckade individer från hans arbetslag av hopkedjade fångar: den vresige Pete (Turturro) och den snälle, lätt korkade Delmar (Tim Blake Nelson). De har ingenting att förlora men en nedgrävd skatt att vinna, och ger sig ut på en våldsam odyssé, bestående av biljakter, nära-döden-upplevelser, misstag och svek. Den här originella pärlan är fylld med originella karaktärer, däribland en blind profet, sexiga sirener och en enögd bibelförsäljare (John Goodman), och kommer att få dig skratta hejdlöst åt alla oväntade komplikationer.