Ondskans ansikte
Ondskan lever på en oväntad plats i detta spänningsfyllda drama. Macaulay Culkin spelar rollen som Henry, en änglalik pojke som verkar kärleksfull och lojal mot sina föräldrar, sin syster och sina vänner.
Ondskan lever på en oväntad plats i detta gripande, spänningsfyllda drama. Macaulay Culkin spelar rollen som Henry, en änglalik pojke som verkar kärleksfull och lojal mot sina föräldrar, sin syster och sina vänner. Endast hans kusin Mark (Elijah Wood) ser vad som lurar bakom Henrys leende - hemliga tankar och en lust till dödliga lekar. Men när Mark försöker varna Henrys familj, tror de inte på honom och lämnar den livrädde unge mannen ensam för att slåss mot sin avundsjuka, hotfulla kusin.