Patria
Mitt i sommarens brännande hetta 1914 ansluter sig Arthur Knaap till Främlingslegionen i Paris, ivrig att försvara sitt land. Men skyttegravskriget avslöjar snabbt Första världskrigets grymma verkligheter . I sorgens och förlustens mitt förändrar ett avgörande beslut Arthurs öde och konfliktens förlopp. Ändå avslöjar plågsamma mardrömmar det varaktiga priset för hans val.