Pocahontas II: Resan Till En Annan Värld
Tillsammans med vännerna Meeko, Flit och Percy seglar Pocahontas till England. Väl där måste hon välja mellan att återvända till livet hon alltid har känt till eller att följa sitt hjärta i det nya landet.
Tillsammans med vännerna Meeko, Flit och Percy seglar Pocahontas till England som fredsambassadör. Först blir hon förvirrad över de märkliga sederna och bisarra vanorna i London, men snart blir Pocahontas vän med den stiliga engelsmannen John Rolfe. En mystisk främlings ankomst tvingar Pocahontas att välja mellan livet hon är van vid och vägen mot framtiden.