Prep & Landing
På julafton har ett högteknologiskt team av alver från en elitstyrka med beteckningen ”Prep & Landing” i uppgift att förbereda hem världen runt för tomtens besök. Men efter att ha arbetat flitigt i 227 år, blir en alv vid namn Wayne upprörd när han inte blir befordrad till chef för underrättelsetjänsten för olydiga barn. Istället tvingas han samarbeta med en idealistisk nybörjare vid namn Lanny. Under deras första uppdrag som partners möte Wayne och Lanny oväntade utmaningar som sätter dem på svåra prov hotar julen för barn världen runt. Det krävs nu en enorm kraftansträngning av de två omaka alverna att rädda helgen.