Roll Bounce
När den lokala rullskridskorinken stänger ner anmäler sig en grupp tonåringar från Chicagos södra sida till en rullskridskotävling på en snobbig rink på stadens norra sida.
Det är sommaren 1978 och det lokala rullskridskodiscot är det populäraste innestället med het musik, ännu hetare tjejer och en laddad atmosfär. Xavier Smith (Bow Wow), känd som X, är en ung roller-talang som tillsammans med sitt gäng en gång var kungar i rinken på den södra sidan av Chicago, Palisades Gardens. Men när deras favoritställe stänger innebär det slutet på en era och början på en ny, där killarna måste utforska okänt territorium: den snobbiga Sweetwater Roller Rink på stadens norra sida, med dess snygga, rika roller-killar och läckra tjejer i korta shorts. För X och hans vänner är Sweetwater en ny värld som öppnar upp för en omöjlig dröm: att vinna rinkens årliga Roller Jam Skate-Off.