Sams in Gefahr
Elva år senare: Herr Taschenbier och Fröken März är nu gifta. Deras 11-årige son Martin är blyg som sin pappa och måste konstant hävda sig mot den elake idrottsläraren Herr Daume. När Daume kidnappar Sams, så kommer Taschenbier och Martin till räddning.