Saving Notre Dame
En enorm brand i Notre-Dame i Paris lämnade byggnaden rasfärdig. Med exlusiv tillgång, följer vi hjältarna som ansvarar för katedralens överlevnad.
I april 2019 drog en enorm brand genom Notre Dame i Paris och lämnade den nära kollaps. Långt innan den sista branden släckts, lovade fransmännen att återuppbygga sin kära katedral som har varit en del av den franska kulturen i nästan 900 år. Jobbet är enorm och de som tar på sig ansvaret, vet inte vad som väntar. I denna speciella presentation med exklusiv tillgång, beger vi oss in bland ruinerna med hjältarna som riskerar sina liv för att stabilisera det som står kvar av Notre Dame, så hon kan återställas till sin forna glans.