Sea of Shadows
En hotande katastrof i en av jordens mest spektakulära miljöer utlöser en unik räddningsaktion. När mexikanska drogkarteller och kinesiska människohandlare slår sig samman för att tjuvjaga kalifornisk vekfisk i Californiaviken, hotar deras dödliga metoder att förstöra så gott som hela det marina livet i den regionen – inklusive den svårfångade och mystiska valarten känd som kaliforniatumlare.