Sköldpaddan och haren
Stor kapplöpning. Haren, som är snabb och leder, stannar för att stå och hänga och skryta för några tjejkaniner. Sköldpaddan, som lunkar fram i sakta mak, vinner trots att haren gör en slutspurt i sista minuten. (Vinnare 3:e Oscarsgalan, 1933-34)