Skyldig som synden
En sexig och framgångsrik försvarsadvokat fastnar i ett manipulerande spindelnät spunnet av hennes vältalige playboy-klient som står anklagad för mord.
Rebecca De Mornay och Don Johnson sätter fyr på filmduken i denna nervpirrande, förföriska och sexiga thriller. De Mornay spelar den sexiga, försvarsadvokatsstjärnan som alltid går för vinst – och som regel lyckas hon. Hon möter sin jämlike när hon representerar en playboy (Don Johnson) som anklagas för att ha mördat sin rika fru. Den attraktiva advokaten, som fängslas av sin klients oemotståndliga charm, hamnar mitt uppe i hans lockande och psykologiska spindelnät av lögner och bedrägeri, från vilket det inte finns någon rättslig utväg – och hon börjar snart frukta att hon är på god väg att bli hans nästa offer. Från den allra första alarmerande vändningen är Skyldig som synden en fängslande och nagelbitande thriller som når sin höjdpunkt på ett spektakulärt vis. Missa den inte!