Smaragdgrün
Gwens hjärta är krossat. Kommer hon någonsin att kunna lita på Gideon igen? Hon har inte tid att vältra sig i sorg. Någonting ofattbart inträffar och Gwen befinner sig plötsligt i kapplöpning med tiden som motståndare.
Efter händelserna i Safirblå är Gwens hjärta krossat, och hon är osäker på vem hon är och vad korpens magi verkligen innebär. Oklara på vem de kan lita på försöker Gwen och Leslie med hjälp av en kaxig gargoyle lista ut vad för skoningslösa planer greven har i görningen. Med hjälp av sin personliga kronograf försöker Gwen att blottlägga de hemligheter som det starkt sammansvetsade ordenssällskapet har hållit. Kommer Gwen att kunna räkna med Gideons hjälp när hon behöver den, eller kommer hennes misstänksamhet mot honom att hålla dem åtskilda för evigt?