SOS Poseidon
Passagerare fångade på ett kapsejsat kryssningsfartyg kämpar för sina liv i detta episka äventyr med en stjärnspäckad rollista som inkluderar Gene Hackman, Ernest Borgnine och Shelley Winters.
Denna stjärnspäckade film med Gene Hackman, Ernest Borgnine, Roddy McDowall, Shelley Winters och Leslie Nielsen är en hyllad film som satte standarden för framtida katastroffilmer. När världens största oceanfartyg kapsejsar i en flodvåg, överlever endast tio passagerare. Nu måste dessa tio överlevare ta sig från det kapsejsade fartygets topp upp till bottenvåningen innan de drunknar.