Spanarna
Ett rutinmässigt spaningsuppdrag blir farligt när en polis inleder ett förhållande med kvinnan han övervakar – vilket äventyrar hans partners karriär och deras liv.
Två poliser från Seattle (Richard Dreyfuss och Emilio Estevez), som misstänker att en farlig förrymd brottsling (Aidan Quinn) är på väg till sin före detta flickvän (Madeleine Stowe), håller hennes lägenhet under bevakning. Uppdraget ter sig rutinmässigt tills en av poliserna inleder ett högriskförhållande med kvinnan de bevakar – och äventyrar inte bara sin partners karriär… utan även deras liv.