Step Up
En ungdomsbrottsling blir dömd till samhällstjänst och blir vaktmästare på en dansskola. Där gör han en helt oväntad upptäckt: att han har danstalang.
Fantastisk dans och häftig musik driver Step Up framåt, den uppiggande och inspirerande filen med Channing Tatum i huvudrollen. Han glänser i rollen som Tyler Gage, en tuff och gatusmart kille med rå talang. När Tyler får göra samhällstjänst på en dansskola, så träffar han också Nora, en vacker och privilegierad klassiskt utbildad dansare som söker en tillfällig ersättare för hennes skadade danspartner. Hon spionerar på Tylers coola rörelser och bestämmer sig för att ta en chans med honom. Men när de börjar träna blir det spänt mellan dem, och olikheterna i deras bakgrund exploderar - det antänder denna elektriska saga om att aldrig ge upp sina drömmar.