Step
Step tar en insiktsfull, inspirerande titt på Baltimores gymnasium för flickor och deras steppdanslag när dessa unga, modiga kvinnor kämpar mot alla odds för att vinna mästerskapen och gå på college.
Step dokumenterar sista året på en gymnasieskola för flickor och deras steppdanslag, med innerstaden Baltimore som bakgrund. Medan de alla försöker att bli den första i deras familjer att gå på college, måste de samtidigt försöka hitta sin plats och nå framgång inom sin dans i en problemdrabbad stad.