En grupp trafikpoliser i Vermont är fast i en rivalitet med de lokala poliserna; hur det slutar kommer att avgöra om trafikpolisstationen ska läggas ner.
Fem överentusiastiska men understimulerade delstatspoliser i Vermont som alltid är på jakt efter action gör motorvägen till ett helvete och så att bilisterna oroligt tittar i sina backspeglar hela tiden. Samtidigt pågår en strid mellan de lokala poliserna över vems du-vet-vad är större, och mot delstaten som vill stänga ner stationen. Delstatspoliserna patrullerar inom gränserna för god smak när de roligt och oavsiktligt glider mot att lösa sitt livs brott.