Süskind
1942, i nazistockuperade Nederländerna, blir Walter Süskind medlem i Judiska världskongressen. Han blir vän med SS-officeren Aus der Fünten, samtidigt som han går med i den nederländska motståndsrörelsen. Süskinds nya position gör att han lyckas rädda hundratals barn från att skickas till koncentrationsläger, men han riskerar på samma gång allt han har och alla han älskar.