Taxi
Queen Latifah är New Yorks snabbaste taxiförare, vars färdigheter bakom ratten och trimmade bil hjälper en överambitiös polis under täckmantel (Jimmy Fallon) att följa efter ett gäng kvinnliga bankrånare.
Belle Williams (Queen Latifah) är en fartdemon. Flygande genom New Yorks gator i sin trimmade taxi har hon fått ett rykte om sig som New Yorks snabbaste taxiförare. Att köra taxi är bara ett depåstopp från hennes riktiga dröm: Belle vill bli racerbilsförare. Hon är på god väg tills hon spårar ur på grund av den ivriga polisen Andy Washburn (Jimmy Fallon), vars täckmantelfärdigheter bara kan matchas av hans totala okänslighet bakom ratten. Washburn, som har hamnat i disktrikspolishuset, jagar ett gäng vackra brasilianska bankrånare, lett av Vanessa (Gisele Bündchen). För att fånga de svårfångade skurkarna, övertygar körkortslöse Washburn Belle att hjälpa honom att jaga Vanessa och hennes grupp. Belle får carte blanche för att köra i vilken hastighet som helst och bryta mot vilka lagar som helst. Den billöse polisen och fartdåren till taxiförare - New Yorks mest otippade partners - inleder en katt-och-råtta-lek med rånarna i hög fart.