The Air Up There
En baskettränare reser till Afrika för att rekrytera en ny stjärna. På plats ställs han inför den svåra utmaningen att anpassa sig till och lära sig att leva i en helt ny kultur.
College-baskettränaren Jimmy Dolan vill hitta en ny stjärna till sitt lag eftersom han tror att det kan få honom befordrad till skolans huvudtränare. Han får se en video av Saleh, ett basketunderbarn, och reser till Afrika för att rekrytera honom. På plats ställs han inför den svåra utmaningen att anpassa sig till och lära sig att leva i en helt ny kultur. Både Dolan och Saleh delar lärdomar om livet med varandra innan de beger sig ut på planen för en sista match där allt står på spel.