The Artist
Hollywood, år 1927. George Valentin är en stumfilmsstjärna som verkar lyckligt lottad. Men ljudfilmens intåg gör att George faller i glömska, och in i alkoholism och fattigdom. Den unga statisten Peppy Millers stjärna stiger bara högre mot himlen. Filmen är historien om dessa två livsöden som flätas ihop.