The Clearing
Detaljerna som kommer fram om kidnappningen av en förmögen man ställs i kontrast mot hans förnäma frus reaktion.
Wayne och Eileen Hayes (Robert Redford, Helen Mirren) verkar leva den amerikanska drömmen tills Wayne kidnappas mitt på ljusa dagen från deras lugna gård Pittsburgh. Mannen som en gång i tiden stoltserade med att vara en listig förhandlare finner att hans öde vilar i händerna på en kidnappare (Willem Dafoe) som inte har något att vinna och allt att förlora.