The Color of Money - "revanschen"
En biljardhajs girighet sätter honom i klistret när hans förluster börjar bli fler än hans vinster.
Oscarsvinnaren Paul Newman och Oscarsnominerade Tom Cruise lyser upp skärmen i detta mäktiga drama. Briljant regisserad av Martin Scorsese återskapar Newman en av sina mest minnesvärda roller från The Hustler. Som Fast Eddie Felson tror han fortfarande att "vunna pengar är dubbelt så härliga som tjänade pengar". För att bevisa detta bildar han ett lönsamt men ändå instabilt partnerskap med Vince (Cruise), en ung poolkille med en sexig, kaxig flickvän (Mary Elizabeth Mastrantonio). Men när Vinces vräkiga arrogans leder till mer än några få förlorade matcher blir det hett om öronen för Eddie och honom. The Color of Money kommer att elektrifiera dig med sin spännande handling, bländande filmfotografi och dynamiska rollprestationer.