The Day the Earth Stood Still
En storslagen episk sci-fi action. Keanu Reeves spelar den utomjordiska varelsen Klaatu, som genom sitt besök på jorden hotar hela mänsklighetens framtid. Desperat försöker regeringar och vetenskapsmän förstå mysteriet kring Klaatus.