Kung Midas
En dvärg uppfyller kungens önskan om att allt han vidrör ska förvandlas till guld. När kungen inser att han inte kan äta, är han inte nöjd med gåvan längre. Efter att ha gett bort alla sina rikedomar, finner han lyckan som fattiglapp.